Group 23 Group 22 126516 126509 Fill 4 Fill 1 Fill 1 Combined Shape feather:arrow-down-circle copy Group 9

HABERLER


Dile Kolay Tam 38 Yıldır Lideriz….

Dile Kolay Tam 38 Yıldır Lideriz….

25 Aralık 2015

Tırsan, Açık Ara Liderliğini 2015 Yılında da Devam Ettirdi

38 yıldır Türkiye’nin lider treyler üreticisi olan Tırsan, 2015 yılı değerlendirmesi, 2016 yılı hedefleri ve yenilenen Tırsan logosunun tanıtımı için Tırsan Treyler Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu ve Yönetim Koordinatörü Ayşenur Nuhoğlu 23 Aralık Çarşamba günü İstanbul’da Asia Princess Hotel’de sektör basını ile bir araya geldi.

Tırsan Treyler Yönetim Kuru Başkanı Çetin Nuhoğlu toplantı açılışını yaptığı konuşmada, “Bugün burada 2015 yılı değerlendirmesi için toplandık, 2015 yılı zor bir yıldı; halen daha zorluğu devam ediyor. Daha önce de yaşadığımız dönemlerden farklıydı. Hem ekonomik, siyasi belirsizlik hem de bölgesel belirsizliğin olduğu bir dönemdi. İnşallah böyle bir dönem daha yaşamayız,” ifadelerini kullandı.

Bu Seneyi 9.000 Adet ile Kapatacağız

Nuhoğlu, “6.000 adet yurtiçi, 3.000 adet yurtdışı olmak üzere bu seneyi 9.000 adet araç üretimi ile kapatacağız. 2016 yılında özellikle yurtdışında hacmimizi 4.500 adet araca yükselteceğiz. Kässbohrer ile Avrupa’nın en büyük pazarları olan Almanya ve Polonya’ya Türkiye’den treyler ihracatı gerçekleştiren tek markayız. Geçen seneye göre yurtdışında %7 büyüdük. Tırsan’ın son 4 senedir ciddi sayıda yeni ürünü piyasaya çıktı, çıkmaya da devam edecek. Bünyemizde 80’in üzerinde Ar-Ge mühendisimiz bulunmaktadır. TÜBİTAK - TEYDEB’de projelerimiz var; 59 patent tesciline ulaşmamız da bunun somut örneğidir,” açıklamasında bulundu.

Türkiye'de Bizden Sonraki En Büyük İlk 6 Rakibe Göre Pazar Payımız Arttı

Çetin Nuhoğlu “2015 yılında Türkiye'de bizden sonra gelen en büyük ilk 6 rakibe göre pazar payımız arttı. Ama ‘merdiven altı’ tabir ettiğimiz firmalar da pazar payını artırdı. O yüzden aynıyız. Standartların oluşmaması ve denetim eksikliği yatırımcıyı mağdur ediyor. Kayıt dışı devam ediyor, ama %100 önlem alınabilir. Sadece kamuda entegrasyon ve koordinasyona ihtiyaç var. Konunun otoriteleri yan yana gelip düzenlemeleri birbirine aktarırlarsa hem vergi kaybı olmayacak hem yatırımcı mağdur olmayacak, hem de standartlar yükselecek ve haksız rekabet ortadan kalkacaktır. Merdiven altının en çok olduğu segment damperdir ve iki firma bu yüzden faaliyetlerini sonlandırmak zorunda kaldı” dedi.

Lider ve Başarılı Şirketlerin Misyonu Vardır

Nuhoğlu sözlerine şu şekilde devam etti, “Belirsizlik yönetilemez. Belirsizliği riske çevirip, riski yönetmek gerekir. Rusya artık bir risktir. Umarız kısa dönemde biter. Zaten Rusya, Almanya’dan araç ihraç edilen pazarımızdı ve şimdi onu yönetmek durumundayız. Lider ve başarılı şirketlerin böyle bir misyonu vardır,” ifadesini kullandı.

Bizim Asıl İşimiz Müşteri Memnuniyetidir

Çetin Nuhoğlu son olarak şunları ekledi, “Bizim asıl işimiz müşteri memnuniyetidir. Bana her hafta yaklaşık 250 arama sonucu rapor edilir. AloTIR hattı açıktır, servis alanlardan araç teslim alanlara ve bağımsız servise girenlerden her hafta 250 şoför arkadaş aranır, bilgiler kayıt altına alınır ve bana raporlanır. Benim en önem verdiğim konu müşteri memnuniyetidir. 38 yıllık liderlikte böyle oluyor,” dedi.

Yönetim Koordinatörü Ayşenur Nuhoğlu ise yaptığı konuşmada, yeni Tırsan logosu ve yenilenen Tırsan web sitesi ile ilgili olarak basına bilgilendirmelerde bulundu.

Lider Olmanın Kolay Yolu Yoktur

Nuhoğlu, yeni Tırsan logo ve web sitesini tanıtırken, “Yapmış olduğumuz çalışmaları hayata geçirirken öncelikle kendimize şu soruyu sorduk: Nereden geldik?  Nereye gidiyoruz? Tırsan’ın başarıları ve hedefleri neler? Bu bağlamda baktığımızda bu seneki liderlik sloganımız “Dile Kolay Tam 38 Yıl”. Hepimiz biliyoruz lider olmanın kolay yolu yoktur. Biz de bu düşünce ile yola çıktık. Buna paralel olarak bugünden itibaren yenilediğimiz web sitemizde, Ar-Ge’ye yaklaşımımızı, üretim tesislerimizi, muazzam büyüklükteki ürün gamımızı ve geçmiş başarılarımızın arkasında yatan davranışlarımızı inceleyerek tanımladığımız değerlerimiz, vizyon ve misyonumuzu göreceksiniz,” açıklamasında bulundu.

3.500 Adetlik Kapasitemizi 20.000’e Ulaştırdık

Ayşenur Nuhoğlu son olarak, “1993’de Kartal fabrikamızdan Adapazarı’na taşındığımızda üretim kapasitemiz 3.500 adetti, şu an 20.000 adetlik üretim kapasitesine ulaşmış durumdayız. 2015 yılı zor geçti fakat Türkiye pazarında Treder ve TAİD verilerine göre %34 pazar payı ile açık ara lideriz. En önemlisi ise liderliğimizi Avrupa’ya taşıyor olmamız. Avrupa pazarlarında trafiğe kayıt adetlerimizi ilk 11 ayda, bir önceki yıla göre %63 oranında arttırdık. Polonya’da akaryakıt tankerinde %27 pazar payı ile lider olduk. Hollanda’da hava kargo kutu pazarında liderliğimizi sürdürürken, adetlerimizi %56 oranında yükselttik. Almanya ve Polonya’ya ihracat gerçekleştiren tek Türk treyler üreticisi olduk. 2014 yılında 10 adet patent başvurusu yapan Tırsan, 2015 yılı itibariyle başvuru sayısını 6 kat arttırarak 59 adet patent başvurusu yaptı,” ifadesini kullandı.